6.1.2019

Förtydligande angående åldersgränsen på gymmet

• Ungdomar som under pågående år fyller 14 får köpa gymkort och börja gymma i sällskap av en förälder som också har medlemskap.

• Från det man fyllt 15 år får ungdomar vistas självständigt på gymmet .

• De som har gymmedlemskap använder alltid sin personliga nyckel och får inte släppa in någon obehörig.

• Familjekort innebär en mängdrabatt om ni är flera inom familjen som vill köpa årskort, då gymmar 2 vuxna + ungdom till priset av de vuxna.

• Föräldrar som gymmar och behöver ha med yngre barn ansvarar för att de hålls i stora salen i Idrottsgården, vilket i sin tur kräver att årsavgiften till Maxmo Sportklubb är betald.

Detta för allas trivsel och säkerhet!

31.1.2016

Talko

Träna förmånligt även i fortsättningen!

MSK gymmet drivs liksom resten av Maxmo Sport- klubb i helt idell regi. Tack vare detta kan vi erbjuda våra medlemmar på ett så brett sortiment av aktiviteter till ett så lågt pris som möjligt. Samma sak gäller även gymmets användare. Att gymmet finns till förutsätter dock att också Sportklubben existerar och är i skick. Detta betyder att vi måste se om vårt “heiman” kontinuerlig samt få in medel genom andra evenemang utöver gymmet (WCR, Botnia Cykling etc..). Utan dessa överstiger kostnaderna intäkterna med nerfrysning av så väl klubb som gym som följd i värsta fall.

Detta är bakgrunden till att vi fr.o.m 2017 hamnar att göra en märkbar prisjustering uppåt. Men du, deppa inte ihop. Som rubriken lovar så finns det möjligheter att slippa undan obehagliga tilläggskostnader för ditt tränande. Styrelsen har beslutat att ge alla “flitiga Lisor” en chans att träna till samma pris även nästa år.

Genom att deltaga på endast 2 talkotillfällen ser du till att just ditt pris inte justeras.

Varför? Jo, med din hjälp kan vi deltaga i nämnda evenemang, samt slippa extra kostnader pga användning av yrkesmän för renoveringar och underhåll av idrottsgården och gym.

Håll utkik på Facebook eller gymmets anslagstavla när nästa talko arrangeras för att tjäna in din förmånliga gymavgift!

Du anmäler dig via talko-anmälningar HÄR.

Please reload