top of page

Gymsektionens medlemmar: Andreas Majabacka, Henrik Kargus, Erika Sundsten, Louise Majabacka och Mikael Kock.

Gymsektionens verksamhetsplan 2022

Maxmo Sportklubb kommer att fortsätta i samma bekanta anda med gymverksamheten, vilket innebär att försöka locka nya medlemmar och hålla maskiner och utrustning i skick.

Corona-pandemin har satt käppar i hjulet i olika repriser så stor del av fjolårets planer gick om intet eftersom restriktionerna skärptes strax före inplanerade talkodagar och evenemang.

Inplanerat till inkommande vår/försommar är bland annat en talkodag där uppiffning av ytor inne i gymmet är aktuellt, eventuellt blir även logon målad på väggen bakom bänkpressen. På listan över införskaffningar är en stereo (möjligen en portabel modell men storlek större).

Genom en förfrågan på Instagram har intresset bland ungdomar för att lära sig teknik i bl.a de olika styrkelyftsgrenarna kartlagts. Som dragare för dessa 3–4 tillfällen har gymmets egna heavy-lifters blivit tillfrågade. Tyvärr blev detta inhiberat i sista stund pga pandemin. Nytt försök under våren 2022.

Förhoppningsvis kan även det nya jippot/styrkelyftstävlingen MAXmo-lyftet genomföras under 2022. Planerna för att genomföra evenemanget var åter igen i planeringsstadiet under vintern 2021 med tanken att genomföra det januari 2022, men i och med skenande corona-incidens under december lades planerna på is för tredje gången.

Idén med evenemanget är att samla likasinnade som vill pröva på att tävla inför publik men under mera avslappnade former än på en officiell tävling. Tanken är att alla hejar och stöttar varandra och att evenemanget blir ett ypperligt tillfälle för deltagarna att utbyta idéer och tankar kring gymträning. Till följd av begränsade utrymmet i gymmet kommer ev. en gräns på anmälningarna att sättas, antal ännu inte fastslaget. En ny plattform att använda sig av vid denna tävling har byggts av Gustav Kargus. Detta för att skydda golvet ifall man väljer att hålla tävlingen i Idrottsgårdens sal. Denna plattform är för tillfället placerade under den nya kombiställningen.

Damernas kväll

Det har varit självklart redan från gymprojektets start att våra damer skulle tilldelas en egen kväll i veckan.

Tisdagar kl 19-21 kommer alltså också i fortsättningen att gå under nämda tema-namn då endast damerna (i alla åldrar) tar gymmet i besittning för att tillsammans svettas i trevlig samvaro.