Maxmo Classic Rollerski

​​

Maxmo Classic Rollerski 13 augusti 2017

​

Efter ett lyckat arrangemang förra året har Maxmo Sportklubb r.f. återigen nöjet att bjuda in alla intresserade till Maxmo Classic Rollerski. Vi vänder oss både till dig som är elit och motionär, alla är välkomna för en tur i vacker skärgårdsterräng söndagen den 13.8.2017 kl 10.00.

​

​Nyhet! Maxmo Classic Rollerski ordnas detta år som en Tour i samarbete med Gold Coast Ski Maraton som ordnas i Pedersöre. Placeringarna 1-3 i Touren premieras i samband med prisutdelningen vid GCSM 16.9.

​KLASS                                        DISTANS
Damer/Herrar Elit                   48 km
Damer/Herrar Motion            24 km eller 48 km

Flickor/Pojkar under 16 år     24 km

Förhandsanmälan görs elektroniskt via fliken Anmälan här till vänster

​

Anmälningsavgift: 25 € betalas i samband med anmälan till konto eller kontant på tävlingsplatsen. Sista anmälningsdagen via hemsidan är söndagen 6 augusti.

​

Kontakt personer: Andreas Majabacka 040-752 6579 (andreas.majabacka@gmail.com) eller Thomas Carp 044-7218330 (thomas.carp@jnt.fi)

Övrigt:

Team Sportia Mattsson och SkiGo erbjuder i samband med Maxmo Classic Rollerski 13.8 följande:

​

Team Sportia Mattson ja SkiGo tarjoaa Maxmo Classic Rollerski tapahtuman aikana 13.8 seuraavasti:

Team Sportia Mattson and SkiGo offers in conjunction with Maxmo Classic Rollerski 13.8 the following:

• Skigo ALU Classic/Skate rollerskis 169€

• SkiGo Carbon Classic/Skate rollerskis 269€

Arrangörer: Maxmo Sportklubb/Skidsektion

Maxmo Classic Rollerski 13 elokuuta 2017

​

Viime vuonna hyvin onnistuneen  tapahtuman kunniaksi on Maxmo Sportklubb r.f:llä  taas  ilo kutsua kaikki kiinnostuneet osallistumaan Maxmo Classic Rollerskihin. Kutsumme Teidät, sekä kuntoilijat että eliitin tervetulleiksi lenkille, kauniiseen saaristolaismaastoon sunnuntaina 13.8.2017 klo 10.00.

​

​Uutta! Kilpailu on tänä vuonna osa touria, joka on yhteistyössä GoldCoast Ski Marathonin kanssa. Lisää tietoa tästä myöhemmin.

​SARJAT                                      MATKA
Naiset/Herrat Eliitti                 48 km
Naiset/Herrat Kuntoilu          24 km eller 48 km

Tytöt/Pojat alle 16 vuotta      24 km

Etukäteisiloittautuminen tehdään elektronisesti vasemmalla olevan ilmoittautuminen palkin kautta.

​

Ilmoittautumismaksu: 25€ maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä tilille, tai kilpailupaikalla käteisellä. Viimeinen ilmoittautumispäivä kotisivun kautta on sunnuntaina 6. elokuuta 2017.

​

Yhteyshenkilöt: Andreas Majabacka 040-752 6579 (andreas.majabacka@gmail.com) tai Thomas Carp 044-7218330 (thomas.carp@jnt.fi)

Järjestäjät: Maxmo Sportklubb

Maxmo Classic Rollerski 13th of august 2017

​

Last year was a success, let’s do it again! Maxmo Sportklubb r.f. invites everyone interested to a roller ski race in the beautiful environment of the Archipelago. Sunday 13th of August, at 10:00.

​

​New! This year the race is part of a tour in cooperation with Gold Coast Ski Maraton. More info later.

​CLASSES                                   DISTANCE
Women/Men Elite                   48 km
Women/Men                            24 km or 48 km

Girls/Boys under 16 years     24 km

Registration online via “Registration”-button at left side

​

Registration fee: 25 € Will be payed online in connection with the registration. Or in cash at race day. Deadline for online registration is Sunday 6th August.

​

Contact: Andreas Majabacka +358 40752 6579 (andreas.majabacka@gmail.com) or Thomas Carp +358 447218330 (thomas.carp@jnt.fi)

Organizer: Maxmo Sportklubb